fredag 12. september 2008

Metallica


Metallica, Death magnetic.
Oi, ser man det! I dag slapp Metallica sitt nyeste album "Death magnetic". Etter min mening har de gutta blitt temmelig gamle, og det har etter min mening de siste albumene deres også bært preg av. Derfor var det ikke særlig nyskjerrighet fra min side knyttet til denne utgivelsen. Et unntak var den ikke helt ubetydelige detaljen at de denne gangen skulle benytte seg av selveste Rick Rubin som produsent.

Vel, jeg har ikke lovt å spise hatten min, men her må jeg krype til korset: Disse gutta kan fortsatt sparke rompe, eller KICK ASS på godt nynorsk. Gåtta banen å dette drar i gang. Hetfield & co tar ikke en eneste fange, her er det trøkk fra start til mål. Man kan bare spekulere på hva som er årsaken til denne forvandlingen fra å ha vært et halvdøllt "has been" metal band til å komme tilbake for å kreve tilbake metalltronen sin igjen. Jeg mistenker at den godeste Hr. Rubin har hatt sitt å si, men gutta sjøl må vel også ha sett hvor de var kommet. Dette er et skritt tilbake til det de gjør aller best, nemlig å være aggresive og fandeivoldske. Denne gangen med et noe mer raffinert utrykk (alder + Rubin?). Uansett en skikkelig gladdag for de som savnet det gode gamle trøkket.

Vive Metallica

Ingen kommentarer: