søndag 21. juni 2009

Styrkeprøven 09

Jaja, da fikk undertegnede karret seg fra Lillehammer til Oslo i år også. Denne gangen gikk imidlertid turen en time raskere enn i fjor, så trening gir med andre ord resultater. Nåvel, kanskje ikke bare trening, men også erfaring i å sykle ritt også har sitt å si? Jeg har iallefall innfunnet meg i å ligge i et felt, samt å ta min del i "rulla", og ikke bare sitte bak for å få en fin reise.
Værutsiktene i år var noe utrygge, men dystre spådommer viste seg til slutt å ikke holde mål inntill rett før ankomst i Oslo. Da ble det til gjengjeld svært vått... Bildet under viser en våt blogger på oppløpet ved Økern, ganske happy etter å har kjørt strekningen Lillehammer-Oslo på 5,22. Fotografen er min kjære kone som foruten å kjøre meg opp til Lillehammer også sto for langing av drikke på Minnesund, samt hentet meg i mål og hadde tørre klær klar til meg.
TAKK!





















Oi, fant ut når jeg la inne dette innlegget at jeg ikke har nevnt at jeg syklet Vestfold rundt i år. Det var en svært fin tur med en sinnsyk start (fellesstart). Rittet ble i år preget av flere stygge velt, men undertegnede holdt seg heldigvis unna dette. Tiden i mål ble på rett i overkant av fem timer, men den kan nok forbedres om jeg er bedre forberedt på starten, bla med å varme opp (180 i puls etter å ha syklet i 1 minutt er drøyt for en som tipper 40 neste år...).

Ingen kommentarer: